A hangszóróra kattintva meghallgatható a kijelölt szöveg. A felolvasó program forrása: GSpeech

Az adaptációs hét kezdéseként sportnapot tartottunk. A programban szerepelt közös bemelegítő gimnasztika, futóverseny, rönk- és sodrófahajító verseny, iskolánk Toldija verseny, asztalitenisz, kerékpáros ügyességverseny, tollaslabda, petáng, társasjáték, célba dobás, célba rúgás, kötélhúzás, tanár–diák foci. Az időjárás is kedvezett nekünk, élményteli nap volt.

Az iskolában szervezett sportnap, csakúgy, mint a testnevelés óra, az egészségmegőrzés kiemelt szerepe mellett erkölcsi, nevelő hatással is bír. A testnevelés órák, edzések, versenyek és sportnapok bőséges lehetőséget nyújtanak arra, hogy a tanuló magatartása erkölcsileg pozitív irányba mozduljon.

A tanulót sportolás során kemény munkára, önfegyelemre, kitartásra, akarati erőfeszítésre neveljük. A sportban a tanuló nemcsak fogalmakat alkot az erkölcsi normákról, hanem ezeket aktív tevékenység közben éli át, így személyiségét öntudatlanul is erősebben formálja. A sportban sok alkalom nyílik a kockázatot, bátorságot igénylő tevékenységekre, határozottságra. Mindezek a tulajdonságok a modern életben, a munkavégzés előfeltételeként is felfoghatóak. Az önállóságot, a felelősségérzetet, a döntési helyzeteket adó sport a tanulókat alkalmassá teszi a későbbi munkavégzés során hasonló helyzetekben előforduló feladatok megoldására, az önálló gondolkodásra, a határozott döntéshozatalra, sportszerűségre, a sport által berögzült mechanizmusok segítségével. A sport tudatos fegyelemre nevel, mely az önuralom, a helyes önértékelés, a szabályok és követelmények elfogadása, illetve a közösséghez való alkalmazkodás képességével alakul ki. A sport pszichés hatásai között említhető, hogy csökkenti a belső feszültséget, oldja a szorongást, javítja az énképet. Segíthet az evés- és alvászavarok leküzdésében, elősegíti a beilleszkedés készségét. Mindezek fontossága kiemelt szerepet játszik a tanulók életében és az egészséges életmód folytatásában.

  • 20170904-001
  • 20170904-003
  • 20170904-005
  • 20170904-007
  • 20170904-009
  • 20170904-011
  • 20170904-013
  • 20170904-015
  • 20170904-017
  • 20170904-019
  • 20170904-021
  • 20170904-023
  • 20170904-025
  • 20170904-027
  • 20170904-029
  • 20170904-031
  • 20170904-033
  • 20170904-035
  • 20170904-037
  • 20170904-039
  • 20170904-041
  • 20170904-043
  • 20170904-045
  • 20170904-047
  • 20170904-049
  • 20170904-051
  • 20170904-053
  • 20170904-055
  • 20170904-057
  • 20170904-059
  • 20170904-061
  • 20170904-063
  • 20170904-065
  • 20170904-067
  • 20170904-069
  • 20170904-071
  • 20170904-073
  • 20170904-075
  • 20170904-077
  • 20170904-079
  • 20170904-081
  • 20170904-083
  • 20170904-085
  • 20170904-087
  • 20170904-089
  • 20170904-100
  • 20170904-102
  • 20170904-104
  • 20170904-106
  • 20170904-108
  • 20170904-110
  • 20170904-112
  • 20170904-114
  • 20170904-116
  • 20170904-118
  • 20170904-120
  • 20170904-122
  • 20170904-124
  • 20170904-126
  • 20170904-128
  • 20170904-130
  • 20170904-132
  • 20170904-134
  • 20170904-136
  • 20170904-138
  • 20170904-140
  • 20170904-142
  • 20170904-143
  • 20170904-144
  • 20170904-145
  • 20170904-146

 

 

 

 

 

 

 

 

  • SAM_3365
  • SAM_3399
  • SAM_3401
  • SAM_3404
  • SAM_3436
  • SAM_3447
  • SAM_3455
  • SAM_3460
  • SAM_3467
  • SAM_3526
  • SAM_3529
 
 
 

Kisegítő lehetőségek

A hangszóróra kattintva meghallgatható a kijelölt szöveg. A felolvasó program forrása: GSpeech