Intézményünkben a 2008/2009-es tanévben kezdődött meg a gyerekek kutyával történő fejlesztése. A kutyának számos pedagógiai szakterületen kiemelkedő jelentősége van, ha kellő szakértelemmel alkalmazzák. A kutyán keresztül, olyan képességeket és ismereteket lehet hatékonyan erősíteni, amelyek fejlesztése a hagyományos pedagógiai és gyógypedagógiai módszerekkel kevésbé eredményes, vagy csak jóval hosszabb idő alatt valósítható meg. A kutyás terápiánál a hangsúly a kutya motiváló erejében van.
A kutyás terápia motiváló ereje:
- a kutya: a legtöbb gyermek vonzódik az állatokhoz. Szeretnék őket megsimogatni, irányítani, megismerni, játszani velük. A kíváncsiságuk tudatos irányításával a kutya segítséget ad a kitűzött feladatok végrehajtásában, célok elérésében;
- játék: a játék örömforrás. A kutyás foglalkozások játékos keretek között zajlanak;
- mozgás: az ingerszükséglet része a mozgásszükséglet;
- ismeretek: a gyerekeknek már van előzetes ismeretük a kutyáról, ezért könnyen összekapcsolják belső értelmezéseikkel, valamint az ismert részbe könnyen be lehet építeni több új elemet.