Fejlesztési területek, lehetőségek a fejlesztő nevelés-oktatásban, azok beépülése a tanulási folyamatba.
BESZÁMOLÓ
2018. október 5-én (nem akkreditált) képzésen vettünk részt Budapesten, a Fogyatékos Személyek Közalapítványa szervezésében, melynek témája: fejlesztési területek, lehetőségek a fejlesztő nevelés - oktatásban, azok beépülése a tanulási folyamatba. A képzésen fejlesztő iskolánk gyógypedagógusai, osztályfőnökei vettek részt, így Kálmánné Gubián Anett, TAP szakos gyógypedagógus, szomatopedagógia szakos hallgató, Somoskövi Katalin, TAP szakos gyógypedagógus, logopédus hallgató, valamint Szabó Ildikó, a fejlesztő iskolai intézményegység vezetője, a pályázat szakmai vezetője.
A képzés, a meghirdetett program szerint, a különböző fejlesztési területek adaptációját mutatta be az egyes tantárgyakra lebontva, valamint a területek kölcsönhatását, átfedését, egymásra épülését az oktatásban.
Mindannyian viszonylag „újak” vagyunk a fejlesztő iskolai nevelésben, oktatásban, ezért nagy várakozással érkeztünk a képzésre, minden hasznos, új információt szívesen alkalmazunk munkánk során.
A képzés elején a képző bemutatkozott, elmondta, hogy egy fejlesztő iskolában dolgozik, tehát gyakorlati szakember. Ezután, kérte, hogy a résztvevők is mondják el, honnan érkeztek, milyen problémákkal küzdenek, milyen területen lenne szükségük segítségre.
Kiderült, hogy az ország minden részéről érkeztek gyógypedagógusok, mindenki más-más problémával küzd, ezért nem mélyedt el egy-egy fejlesztési terület ismertetésében, hanem linkeket, szakirodalmakat ajánlott. Bemutatta pl. a TARC kommunikációs teszt webes alkalmazását.
Összességében hasznosnak tartottam a képzést, hozzátéve, hogy ez csak egy gondolatébresztőnek volt jó, mindenképp folytatásra lenne szükség, hiszen a fejlesztő nevelés, oktatásban dolgozó kollégáknak kevés lehetőségük van a módszertani repertoárjuk kitágítására.