A hangszóróra kattintva meghallgatható a kijelölt szöveg. A felolvasó program forrása: GSpeech

Intézményegység-vezető

  • Berkesné Mihály Mária

Osztályok / osztályfőnökök

9-10. o.
(közismereti évfolyamok)

6 fő

Sarok Szilvia

11-12. o.
(gyakorlati évfolyamok)

9 fő

Földes Edina

Szakmák

  • Konyhai kisegítő-háztartástan, életvitel

A 2019/2020-as tanév céljai a készségfejlesztő iskolában

A készségfejlesztő iskola célja, hogy az értelmileg akadályozott tanulók tanulmányaik befejeztével viszonylag önálló életet éljenek, legyenek képesek irányítással egyszerű munkafolyamatok elvégzésére, rendelkezzenek azokkal az ismeretekkel és készségekkel, amelyekkel alkalmazkodni tudnak a családi és munkahelyi közösségekbe. Cél az értelmükben akadályozott fiatalok segítése szocializációjukban, a munkavégzéshez szükséges kötöttségek, munkavégző-képesség, szabályok interiorizált elsajátításában.

A készségfejlesztő iskolai képzés olyan életvezetési ismeretek kialakítását tűzi ki célul, amely a mindennapi élet gyakorlati ismereteinek felhasználásával képessé teszik a tanulókat kiscsoportos lakóotthonokban, családban, napközbeni foglalkoztatással illetve védőmunkahelyi vagy integrált munkahelyi munkával, viszonylag önálló életet élni.

  • A felnőtt élet minőségét befolyásoló kompetenciák kialakítása.
  • Minél teljesebb önállóság biztosítása az életvitel során.
  • Az egyéni haladási ütem, az eltérő képességek figyelembe vétele.
  • Egyéni haladási utak kijelölése, habilitációs és rehabilitációs foglalkozások támogató jellegének megtervezése.
  • A már meglévő képességekre építve, az alapvető kompetenciák kialakítása.

 

A 2019/2020-as tanév feladatai a készségfejlesztő iskolában

A 9. és a 10. évfolyamon: általános és pályaorientációs ismeretek, jártasságok, készségek elsajátíttatása zajlik.

 

Feladatok a 9-10. évfolyamon:

  • a tanulók kommunikációs szintjének fejlesztése;
  • kulturált társalgás, magatartási szokások kialakítása;
  • ismeretek nyújtása a természeti – társadalmi környezetről;
  • egyszerű összefüggések feltárása, ok-okozati kapcsolat felismerése;
  • önismeret kialakítása, elmélyítése;
  • szakmai gyakorlati alapok kialakítása;
  • az általános iskolában megszerzett műveltségi- és praktikus ismeretek bővítése.

 

A 11. és a 12. évfolyamon: készségfejlesztő iskolai kerettanterv alapján egyszerű munkafolyamatok elsajátíttatása zajlik az életkezdéshez és a társadalmi integrációhoz. A gyakorlati évfolyamokon a felnőtt életben szükséges tevékenységek elsajátítása, és minél önállóbb gyakorlása, praktikus készségek, figyelem, fegyelem, motiváció, pontosság, türelem kialakítása a cél.

 

Feladatok a 11-12. évfolyamon:

  • a kognitív képességek folyamatos szinten tartása, erősítése;
  • az elméleti ismeretek gyakorlatba ágyazott elsajátíttatása;
  • rendszeres, folyamatos munkavégzéshez szükséges személyiségjegyek (figyelem, pontosság, megbízhatóság, kitartás, fegyelem, felelősség, társaik és önmaguk munkájának megbecsülése) fejlesztése, erősítése;
  • egyszerűbb munkafogások elsajátításában, munkafolyamatok végzésében jártasság elérése;
  • erősíteni a tanulókban a harmonikus munkakapcsolat kialakításának képességét;
  • az eszközök, szerszámok rendeltetésszerű használatának megismertetése, elsajátíttatása;
  • a rend iránti igény képességének kialakítása- a rend megteremtése, fenntartása, megóvása tekintetében;
  • a tanulók esztétikai érzékének fejlesztése.
 
 
 

Kisegítő lehetőségek

A hangszóróra kattintva meghallgatható a kijelölt szöveg. A felolvasó program forrása: GSpeech