A hangszóróra kattintva meghallgatható a kijelölt szöveg. A felolvasó program forrása: GSpeech
Eszközkölcsönző Terápiák Utazó gyógypedagógusi hálózat Szakiskola Videók Empátia Alapítvány Köszönjük

Kérjük, ajánlja fel adója 1%-át iskolánk alapítványa javára. Empátia Alapítvány, adószám: 18762282-1-14. Köszönjük!

Mivel foglalkozik az Alapozó terápia?

Komplex, mozgásfejlesztésen alapuló (ún. motoszenzoros típusú) idegrendszer fejlesztő terápia, mely során a gyermekeknél újraindítjuk az emberi fejlődéstani mozgássorozatot, mintegy még egyszer "belökve" az agy fejlődésbeli lehetőségét és a gyereket a terápia során igen magas fokú mozgásügyességig juttatjuk el.

Ezzel a mozgásfejlesztési gyakorlatsorral hatunk az emberi agyban a beszéd működéséért (olvasás, írás) felelős területekre is. A terápia során a mozgásalapot kiegészítjük fejlesztő pedagógiai módszerekkel (idő, tér, emlékezet, hallás- és beszédészlelés-fejlesztés, stb.) ezzel tesszük teljessé.

 A fejlesztés/terápia alapja a fejlődéstani- és nagymozgások, egyensúly illetve a rugalmasság. Ezt egészítik ki a ritmus, a finommotorika, a szerialitás (sorrendiség), a keresztmozgások gyakorlatai. A fejlesztést/terápiát minden esetben felmérés előzi meg. 

 

Kiknek javasolt a terápia?

Ez a terápia hatásos (5-16 éves korig):

  • Óvodás nagycsoportos (5 éven felüli) gyermekeknek, akiknél mozgás-ügyetlenség áll fenn, kialakulatlan a kézdominanciájuk, vagy kimutatható diszlexiaveszélyeztetettségük.
  • Óvodás nagycsoportos gyermekeknek, akiknél a nagymozgások és finommozgások ügyetlensége figyelhető meg.
  • Óvodás korú nagycsoportos gyermekeknek, akiknél súlyos beszédfejlődési zavar áll vagy állt fenn: megkésett beszédfejlődés, nehezen kezelhető beszédprodukciós zavarok, esetleg diszfázia gyanúja.
  • Iskolás korú diszlexiás gyermekeknek.
  • Iskolás korú diszgráfiás gyermekeknek az írás alaki oldalának javítására.
  • ADHD-ban szenvedő gyerekeknek részint, ha diszlexiásak, mert a két rendellenesség ölelkezik egymással (a ADHD-ban szenvedő gyermekek egy része diszlexiás is, a diszlexiás gyermekek egy része ADHD-ban szenved). ADHD-ban szenvedő gyermekek szűk csoportjának, ha biztos az organikus érintettség a kórelőzményben – oxigénhiány, kiszáradás, gyulladás, stb.
  • Hatékonynak bizonyulhat az értelmileg enyhén fogyatékos /tanulásban akadályozott/ gyerekeknél, sokszor egyéni, később kiscsoportos terápiában.
  • Kiemelkedően hatékony a fejlesztés pszeudodebilitás (ál-értelmi fogyatékosság) esetén.
  • Olyan autisztikus tüneteket mutató, de nem autista gyermekeknél, ahol a tünetek hátterében bármikori agyi oxigénhiány, sérülés áll.
 
 
 

Kisegítő lehetőségek

A hangszóróra kattintva meghallgatható a kijelölt szöveg. A felolvasó program forrása: GSpeech