A hangszóróra kattintva meghallgatható a kijelölt szöveg. A felolvasó program forrása: GSpeech
EszközkölcsönzőTerápiákUtazó gyógypedagógusi hálózatSzakiskolaVideókEmpátia AlapítványKöszönjük

Kérjük, ajánlja fel adója 1%-át iskolánk alapítványa javára. Empátia Alapítvány, adószám: 18762282-1-14. Köszönjük!


A gyakorlatok nem egyszerűen a gyermek mozgáskoordinációját fejlesztik, hanem "okosítanak", hiszen ép intellektus mellett segít a részképességek fejlesztésében, így komoly segítséget jelent a tanulási problémákkal küzdő gyerekek számára. Feladatsora a nagy- és finommozgások fejlesztése során érleli, strukturálja tovább az idegrendszert. A foglalkozás menete kötött, feladatsorokba rendezett, a gyermek fejlődésének megfelelően fokozatosan nehezedik. A mozgásos feladatok segítik az érzékelés, észlelés fejlődését, a testvázlat, a térbeli tájékozódás, a laterialitás, a dominancia beérését. A feladatsorok javítják a gyermek koncentrációs képességeit, megalapozzák, segítik a figyelem jobb irányíthatóságát, a szerialitás, a ritmusérzék és a motoros kreativitás fejlődését. A mondókákkal, énekekkel kísért feladatvégzés során fejlődik kommunikációjuk és anyanyelvi készségeik. 

Saját diagnosztikai protokollja szerint, egy kb. 45-50 perces Állapot- és Mozgásvizsgáló tesztet követően a szülők maguk is láthatják gyermekük aktuális fejlettségét a mozgáskoordináció, a kognitív folyamatok elsajátítása és az idegrendszer működésének érettségének terén. Ha a gyermek három területen 50% alatti teljesítményt mutat vagy 1-1,5 évnél nagyobb az elmaradása az öt fő vizsgálati területen, akkor javasolt a terápia, melynek során fejlődés várható az érzékelés és az észlelés, a lateralitás és dominancia valamint testvázlat, a figyelem, koncentráció, a szerialitás, ritmusérzék, a kommunikáció és az anyanyelvi képességek terén.

A TSMT-terápia két nagy gyakorlatcsoportja biztosítja a célirányos fejlesztést:

A TSMT I. ötszáznyolc feladatából állítható össze a legmegfelelőbb feladatsor, mely home-training során a szülőknek is betanítva otthon végezhető. A mozgássor a fejlődés ütemét követve újabb és újabb gyakorlatokkal bővül, illetve cserélődik. A TSMT II. hatszáznyolcvan feladata egymásra épül és fokozatosan nehezedik, olyan gyermekeknek ajánlott, akár már 1-1,5 éves kortól, akiknek teljesítménye a diagnosztikus eljárás során 50-70% között van.

A TSMT II. csoportokban a gyerekek eredményesen 9-12 éves korig fejleszthetők. A csoportok kis létszámúak, a foglalkozások kb. 50 percesek és nagyon sok eszközt igényelnek.

Kiknek? Ha nem figyel, ha türelmetlen, ha nem köti le semmi, ha agresszív, ha dührohamai vannak, ha állandóan pörög, ha túl lassú, ha túl visszahúzódó, ha ügyetlen.

Okos, jó képességű, magas IQ-jú gyermek idegrendszere is lehet éretlen. Ők azok, akik

  • nem tudnak hosszú távon figyelni, koncentrálni,
  • vagy nem tudják levenni és utánozni a bemutatott mozdulatokat, tevékenységeket
  • vagy egy területen kimagaslóak (mindent tud a dínókról, kiválóan rajzol), de más területen elmaradnak a képességei
  • akik nehezen illeszkednek be
  • akikkel magatartásprobléma adódik
  • akiknek alvászavaraik vannak.
  • DSCF5070
  • DSCF5093
  • DSCF5104
  • DSCF5168
  • tsmt01
  • tsmt02
 
 
 

Kisegítő lehetőségek

A hangszóróra kattintva meghallgatható a kijelölt szöveg. A felolvasó program forrása: GSpeech