Honlapunkat fejlesztjük. Régi honlapunk itt elérhető.

„Isten minden kis tücskének akad hely a kórusban. Némelyik hangja mély, a másiké magas. Megint másik hangosan ciripel a telefondróton, és aki csak tapsolni tud, olyan is akad.”
(Margaret Martle)

A környezeti és egészségnevelés minden fogyatékos tanuló valamint adaptált tanuló nevelésében – a későbbi életvitel kialakítása érdekében – igen hangsúlyos szerepet kap. A fogyatékosság okozta megismerési funkciók sérülései megkívánják úgy a természeti, mint a társadalmi környezet vonatkozásában, hogy ez a nevelési terület is elsajátításra kerüljön.

Iskolatípusunkban nagy segítséget jelent a nem intézményes környezeti nevelést végzőkkel való szoros együttműködés. Ez az együttműködés csatornát nyit a fogyatékos fiatalokat befogadó és teljes emberként elfogadó társadalmi közeg felé. Ez arra ad módot, hogy tanulóink tevékenyen részt vállaljanak a településünk környezetvédelmi munkájában, izoláltságukból kiléphetnek, így a környezetük elfogadja hiányosságaikat, épít az értékekre.

Nálunk a környezeti nevelésnek hagyományai vannak, mely a sérült személyeinkre komplex módon hat, értékeket ismernek meg, értékrendet, érzelmi viszonyulásukat alakítanak, fejlesztik a megismerő képességüket, cselekvési képességeiket aktivizálják és felszínre hozzák a rejtett tartalékokat. Nem a kampányszerűség jellemez bennünket, hanem a folyamatos és tervezett feladatok azok, amelyek szokásrendszerünkbe beépülve, elősegítik a megkívánt magatartásforma kialakulását.

 

 

  • Berkesné Mihály Mária
  • Pálfyné Aranka
  • Fazekas Krisztián
  • Stikkel Ferenc
  • Meisztericsné Káplár Katalin
  • Gyurina Beáta
  • Horváthné Csima Tímea
  • Illés Gábor
  • Bogdán Zsuzsanna
  • Hódy Edit
  • Bradics Szilvia
  • Papp József
  • Slezákné Berdó Ágnes

A környezet- és az egészség egymástól el nem választható fogalmak. A természet- környezet óvása, védelme nélkül nem beszélhetünk egészséges emberi életről sem, mivel az ember a természet része. Az általa okozott természeti-környezeti szennyeződések károsan hatnak vissza a saját szervezete működésére. Ennek szellemében kívánjuk nevelni a ránk bízott gyerekeket, hogy a társadalom számára hasznos és környezettudatos felnőttekké váljanak.

  • Iskolánk a környezetegészségi nevelés központja.
  • Az intézmény működtetése környezetkímélő, energiatakarékos.
  • A problémákat a környezet és egészség összefüggésében tárjuk fel.
  • A környezetvédelem és az egészségvédelem mindig a megfelelő súllyal szerepeljen.



Környezetünk legyen tanítványaink számára az emberiség közös öröksége, mely minőségének, megőrzése és javítása közös és egyéni kötelesség. A környezeti nevelés az egészségvédelem és az ökológiai egyensúly fenntartásának része, védelméhez minden ember képes hozzájárulni.
Tudatosuljon bennük, hogy a környezet részét képező erőforrásokat előrelátóan és ésszerűen szabad csak felhasználni.

  • pozitív attitűd kialakítása a mindennapi környezetvédelem iránti tágabb és szűkebb környezetükben
  • kortárscsoportok közötti kapcsolat elősegítése
  • az iskolaközösség külső és belső ÖKO kapcsolatrendszerének gazdagítása- kapcsolati háló bővítése
  • kiemelt célunk Somogyvár természeti értékeinek megismerése (Nemzeti Emlékhely, Széchenyi-kastély és a hozzátartozó park élővilága, Szentes Ica-forrás, Templom, Kálvária)
  • egységes környezet, életmód biztosítása
  • a környezetet károsító, veszélyeztető hatások megelőzése
  • az élő és élettelen környezet kapcsolatának megismerése
  • a természeti értékek megóvása
  • természeti erőforrások (föld, víz, levegő) vizsgálata
  • tudatformálás, erkölcsi értékek közvetítése
  • életvezetési képességek fejlesztése
  • közösségfejlesztés

  • A természeti, az épített, a társadalmi környezet fenntarthatósága érdekében szükséges magatartásminták, ismeretek, értékek, életviteli szokások megtanítása, kialakítása.
  • Az öreg fák megóvása, faültetés, madárvédelem, örökbe fogadott patak óvása.
  • Kisállatok megfigyelése és gondozása.
  • Gyógynövények megismerése, gyűjtése és felhasználása.
  • A gyakorlati kert adta lehetőségek kihasználása: növények szaporítása, ápolása, gondozása.
  • Közvetlen környezet díszítése, szépítése.
  • Az intézmény minden dolgozója ismerje meg az iskola területén található védett növényeket, állatokat.
  • A dolgozók járjanak elől jó példával a környezetvédelem területén.
  • A tanult ismeretek folyamatos ellenőrzése, a hatékonyság felmérése.
  • Környezeti értékeink felmérése, feldolgozása a tanulók bevonásával.
  • A tanult ismeretek alapján az élőhelyek megóvása, lehetőség szerint bővítése a cselekvő természetvédelem megteremtése.
  • A tevékenység széleskörű megismertetése – reklámozása, ismeretterjesztő tablók készítése – térkép a park védett növényeiről, állatairól.
    A természeti környezetre alapozott programok továbbfejlesztése.
  • Kapcsolatok teremtése civil szervezetekkel, önkormányzattal, egyesületekkel, a meglévő kapcsolatok továbbfejlesztése.
  • Olyan jártasságok, képességek, személyiségvonások kialakítása, amelyek hatékonyabbá tehetik a környezeti nevelés megvalósítását.
  • Fejlesztések megvalósítása, pl.: illegális hulladéklerakók feltérképezése, elemgyűjtés, pet palackok gyűjtése.
  • Öko csoport létrehozása.
  • Öko kommandó megalakítása.
  • Öko őrjárat felállítása.
  • NATURA 2000 területek megismertetése a tanulókkal.
  • Jelölő fajok megismertetése.

  • Az ökológiai gondolkodás kialakítása, fejlesztése.
  • NATURA 2000 ismertetése, elsajátítása.
  • A környezetetika hatékony fejlesztése.
  • Az érzelmi és értelmi környezeti nevelés.
  • Tapasztalaton alapuló, kreatív környezeti nevelés.
  • Tolerancia kialakítása.
  • A környezettudatos magatartás és életvitel segítése.
  • Felelősség felébresztése.
  • A családi életre nevelés fejlesztése.
  • Az egészséges életvitelhez szükséges képességek fejlesztése.
  • NATURA 2000 területekkel hosszú távú kapcsolat kiépítése.

Alkategóriák