BESZÁMOLÓ
Az EFOP 3.1.6-os pályázatunk szakmai tervének megfelelően intézményünk gyógypedagógusai közül többen is A Meixner Ildikó által kidolgozott dyslexia prevenciós és reedukációs módszer elmélete c. akkreditált pedagógus-továbbképző tanfolyamon vesznek részt.
A képzésen részt vevő kollégák:
- Ádám Edit tanító gyógypedagógus
- Borosné Makarész Julianna gyógypedagógus
- Földes Edina gyógypedagógus
- Igali Edina gyógypedagógus
- Hódy Edit gyógypedagógus
- Mileticsné Valkó Gabriella gyógypedagógus
- Szabó Ildikó gyógypedagógus
A tanfolyam keretében Meixner Ildikó dyslexia prevenciós és reedukációs módszerének részletes elméleti hátterét és gyakorlati alkalmazását sajátítjuk el.
A tanfolyam célja, hogy a továbbképzésen résztvevők legyenek képesek a dyslexia felismerésére, illetve a dyslexiás gyermekek fejlesztésére.
Ennek érdekében
- a tanfolyamon résztvevők megismerik a Meixner-féle dyslexia prevenciós és reedukációs módszer elméleti hátterét: a harmonikus nyelvi fejlődés menetét, az idegrendszer fejlődésének alapvető mechanizmusait, a sikeres olvasástanulás alapfeltételeit, a Ranschburg-féle homogén gátlás jelenségét.
- képessé válnak a Meixner-féle dyslexia prevenciós és reedukációs módszert alkotóan alkalmazni: ismerik a módszer részét képező speciális módszertani lépéseket, egyes vizsgálati metodikákat, készségfejlesztési eljárásokat, speciális differenciált óraszervezési módszereket.
A tanfolyam szóbeli vizsgával zárul, melynek időpontja előtt két héttel a résztvevők záródolgozatot adnak le. A záródolgozat tartalma: egy dyslexiás gyermek felmérése.
Külön öröm számunkra, hogy a képzésen GYES-en lévő kollégánk is részt vesz.